Asociace hotelů a restaurací České republiky
Česky English
Česky English

Time Management - tipy a triky

Datum: 7.11.2018

Mezi znaky špatně řízeného času můžeme nacházet přetížený program, práce večer a o víkendu, neplnění termínů, povrchní řešení problémů, přemíru operativních úkolů, málo času na důležité úkoly, malou frekvenci delegovaných úkolů, neschopnost odmítnout nový úkol, příliš času stráveného na poradách, perfekcionismus a stres.

V práci nám jistě pomůže systém Paretova pravidla 80:20. Cílem je  nutnost dělat věci správné před věcmi dělanými správně.  Vilfredo Pareto žil v 19. století a zabýval se otázkami bohatství a přijmu, pozemků, jejich majitelů apod. Objevil opakující se matematický vztah mezi podílem lidí (v procentech z celkového počtu) a výší příjmů nebo bohatství této skupiny. Zjistil, že v různých zemích se vždy 80 % majetku hromadí u 20 % obyvatel. Typický vzor rozdělení ukazuje, že 80 % účinku je dosaženo pomocí 2O % námahy, atd. Toto pravidlo lze samozřejmě přenést i na rozdělení našeho času a dosažené výsledky. Například:  20% zákazníků přináší 80% obratu, 20% produktů přináší 80% zisku, 80% výsledků dosáhneme s 20% našeho času, 20% úsilí produkuje 80% efektu.

Jak si tedy plánovat čas a úkoly?

Plánujte písemně. Učte se přesně odhadnout čas, který budete ke splnění úkolu potřebovat.  Naplánujte si jen 60 procent času. Dokončete nejdříve jeden úkol než se pustíte do dalšího. Stanovte si „deadline“.  Spojujte činnost do bloků.  Plánujte úseky bez vyrušování. Náročné a komplexní činnosti si rozdělte na dílčí, které se dají snadněji naplánovat. Pravidelně svůj plán revidujte.

Tipy ke zvládnutí prokrastinace:

Rozdělte si úkoly na části.

Stanovte si časové limity.

Začněte.

Odměňte se.

Nadchněte se.

Ujasněte si důležitost.

Najděte ve splnění přínos pro sebe.

Nehledejte negativa.

Stanovte si závazek

 

9 návyků, které byste měli opustit:

  • Nepřijímejte volání z neznámých čísel (nechte si nahrát vzkaz)
  • Nezačínejte ani nekončete den vyřizováním emailů
  • Neslibujte účast na poradách, které nemají jasně stanovený program a čas
  • Nedovolte lidem odbíhat od tématu
  • Nekontrolujte neustále emaily – čtěte je dávkově v určeném čase
  • Neztrácejte čas se zákazníky, kteří vám přinášejí malý zisk a vyžadují velkou péči
  • Pokud máte problém stihnout všechny své úkoly, nesnažte se jej vyřešit delší pracovní dobou. Stanovte si priority
  • Nenoste sebou všude mobil
  • Nemyslete si, že vám práce nahradí soukromé vztahy a aktivity

Pro přidání komentáře se prosím přihlaste

Pokud již máte registraci, můžete se přihlásit

Přihlašovací jméno
Heslo
 

Zapomněli jste své heslo? Nechte si zaslat nové

Pokud nemáte ještě účet, můžete se zaregistrovat


Contact information