Asociace hotelů a restaurací České republiky
Česky English
Česky English

Specifika čínské klientely v hotelech a restauracích v České republice

Datum: 14.3.2016

Dle Akademie čínského turismu se v roce 2015 zvýšil počet turistů cestujících z Číny na 100 miliónů, což činí Čínu zemí s největším pasivním cestovním ruchem na světě, a to již třetím rokem v řadě. V loňském roce zavítalo do naší republiky o 35% více čínských turistů než v roce předcházejícím. Většina z nich přiletí individuálně, sami si zařídí letenky, ubytování či pronájem vozu po blízkých destinací v Evropě.

Na základě diskuse v rámci Kolegia pro cestovní ruch ministryně pro místní rozvoj se podařilo ve spolupráci akademické sféry a profesní asociace připravit praktickou příručku pro provozovatele hotelů a restaurací. Tato publikace bude vydána u příležitosti státní návštěvy prezidenta Čínské lidové republiky Si Ťin-pchinga v České republice v březnu roku 2016.

Této problematiky se dotýkáme i rámci našeho kurzu „kulturní odlišnosti“, kde se můžete seznámit se základní a nezbytnou terminologií týkající se samotného pojmu kultura, pojmu kulturního šoku, interkulturní komunikace a multikulturního přístupu všeobecně. V další části jsou pak představovány jednotlivé kulturní oblasti (rozdělení světa) a základní charakteristika zvyků a obyčejů pro daná území a kultury se zaměřením na oblasti zemí Arabského světa, Indie, Číny a Korey. Seminář se věnuje i komunikační etiketě, verbální i neverbální komunikaci, obzvláště s ohledem na různé kulturní prostředí a tradice. Kurz může pomoci pochopit, proč mají klienti z nás zatím méně známých destinací zvláštní požadavky a proč jsou některé jejich způsoby „jiné“.

(ilustrační snímek) | foto:  František Vlček, MAFRA

Pro přidání komentáře se prosím přihlaste

Pokud již máte registraci, můžete se přihlásit

Přihlašovací jméno
Heslo
 

Zapomněli jste své heslo? Nechte si zaslat nové

Pokud nemáte ještě účet, můžete se zaregistrovat


Contact information