Asociace hotelů a restaurací České republiky
Česky English
Česky English

Jak udržet v práci generaci milénia

Datum: 18.4.2017
Jak udržet v práci generaci milénia

Začal bych odpovědí na otázku, proč je dobré generaci milénia rozumět?

Do roku 2020 budou totiž tvořit zhruba 35% z celkového počtu pracovní síly (tzn. každý třetí pracovník). Vzhledem k nedostatku pracovníků a vyšší fluktuaci v hotelnictví se tento fakt nedá ignorovat.

Čím se vlastně vyznačují? Je to generace, která vyrůstala a dospívala jako první ve světě internetu, informačních technologií a s otevřenými hranicemi (ČR). Právě toto nejvíce ovlivňuje jejich hodnoty, způsob komunikace a také myšlení. Milénia chtějí být respektováni a dělat práci, která má nějaký smysl. Chtějí získávat nové zkušenosti, rozvíjet se a profesně růst. Chtějí využít znalostí ze školy a zkoušet nové věci. Nechtějí se příliš vázat (musí toho přece ještě tolik poznat…) A v neposlední řadě mají o mnohem vyšší sebedůvěru než generace předchozí.

A jak je udržet v práci?

Odpověď je jednoduchá a zároveň složitá. Celosvětový průzkum spol. ManpowerGroup z roku 2016 na vzorku 19.000 milénia a 1.500 náborových manažerů z 25 zemí zjišťoval: jak si generace milénia vybírá práci, co ji motivuje k výběru firmy a co očekává? A výsledky? 92% peníze, 87% jistotu, 86% dovolenou a volný čas, 80% skvělé spolupracovníky – tým a 79% flexibilní práci. Hodnoty a motivace milénia jsou rozdílné oproti jiným generacím. Zjištění výzkumného institutu Gallup říká, že pouze 29% zaměstnanců milénia práce baví, 55% nebaví a 16% práce štve a firmě aktivně škodí (tzv. brzdiči). A jak to změnit?

  • Příklad táhne! Sdílejte příběhy reálných lidí, kteří prošli kariérním postupem ve Vaší firmě a sami buďte dobrými vzory.
  • Oceňujte. Hledejte způsoby, jak vyjádřit uznání.
  • Nabídněte rozmanitost a mobilitu. Milénia chtějí zkoušet nové věci a postupy, chtějí mít stále nové cíle a příležitosti. Dejte ji tu možnost, jinak to budou hledat jinde!
  • Kariérní přestávky. Počítejte s životním cyklem a rozdílnými potřebami v průběhu života. Dejte jim šanci udělat si „kariérní přestávku“, aby se k Vám mohli vrátit zkušenější a motivovaní. Jinak vám stejně odejdou a při návratu Vás ani neosloví.
  • Pravidelně komunikujte. Roční hodnocení nestačí. Buďte v pravidelném kontaktu, řešte jejich cíle, postupy a vyhodnocujte zlepšování.
  • Flexibilita pracovního úvazku. Pracujte s různou formou úvazků (HPP, DPP, DPČ) a využijte časové a prostorové možnosti kandidátů.

Dále se také zamyslete, proč by u Vás měli pracovat, proč by si Vaši společnost měli vybrat a čím jste atraktivní? Každý z nás je něčím výjimečný – najděte to a využijte pro svou společnost. Rozvíjejte silné stránky svého týmu a využívejte je pro Vaši firmu. A jak s milénia navázat loajální pracovní vztah? Loajalita a dlouhodobý pracovní vztah není úplně to samé…. Citát Simona Sineka ve vztahu k loajalitě a budování týmu mluví za vše. „Najmete-li někoho jen proto, aby odvedl Vámi zadanou práci, bude pracovat jen kvůli Vašim penězům. Pokud, ale najmete lidi, kteří věří tomu, čemu věříte Vy, budou pracovat s nasazením potu a slz.”Význam této generace stále roste a jak s ní pracovat je výzvou pro všechny firmy. Každá společnost je jiná a řešení nejsou univerzální. Je nutno na nich neustále pracovat. Pro inspiraci doporučuji dobře zpracovanou náborovou kampaň v gastro oblasti společnosti Mc Donald´s.

Zdroj: http://hotelandspa.cz/otazky-a-odpovedi/udrzet-praci-dnesni-dvacatniky/

Pro přidání komentáře se prosím přihlaste

Pokud již máte registraci, můžete se přihlásit

Přihlašovací jméno
Heslo
 

Zapomněli jste své heslo? Nechte si zaslat nové

Pokud nemáte ještě účet, můžete se zaregistrovat


Contact information